.

.

28 Ağustos 2012 Salı

Deulcom International Kurucusu Dragon's Den Sn.Baybars Altuntaş ile "Girişimcilik" Konulu Twit-Söyleşimiz





Türkbaharı Dünyanın ilk Online-Sosyal Platformu'nda sizleri 27Ağustos2012  Saat:21.30'da Deulcom International Kurucusu Dragon's Den Sn.Baybars Altuntaş ile buluşturduk. Sn.Altuntaş girişimciliğe dair sorularımızı yanıtladı.




Türkbaharı Moderatör: Öncelikle davetimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Dilerseniz twit-söyleşimize başlayalım. Girişimcilik nedir? Bir girişimcinin taşıması gereken vasıflar sizce nelerdir?

Baybars Altuntaş: Girişimcilik, girişkenlikle karışan bir kavram. Girişimcilik, sıfırdan artı değer üretebilme becerisi. Girişkenlik ise, böyle bir beceri sahibi olup olmadığını bilmeden, sadece girişimcilik ruhu ile yapılan hamleler.

Türkbaharı Moderatör:  Barack Obama sizi 2010yılında dünyadaki 150girişimciden biri olarak Beyaz Saray'a davet etti. Neden siz?

Baybars Altuntaş: Bunu Obama'ya sorsanız daha doğru olur. Neden beni davet ettiğini ben de merak ediyorum. Türkiye'den 700 aday arasından nasıl seçildiğimi ben de çok merak ettim ve bu soruyu ABD Büyükelçiliğinin yetililerine sordum. Onlar da dediler ki 'Biz de bilmiyoruz, biz 700 adayın adını belirledik. Beyaz Saray seçimleri kendisi yaptı.Washington'a gittiğinizde bu sorunun cevabını alırsanız bize de bildirirseniz seviniriz' dediler. Açıkçası benim bu konuda bazı tahminlerim var. Adana'da yapılan bir konferansta Ortadoğu Girişimcilik Enstitütüsü'nün kurulmasını önermiştim ve bu fikir herkesin çok hoşuna gitmişti. O toplantıda ABD Adana Konsolusu da vardı. Sanırım bu yüzden, çünkü Washington'da Obama ile görüştükten sonra CNN International beni canlı yayına 'Ortadoğu Girişimcilik Enstitüsü Kurucusu' olarak davet etmişti.

Türkbaharı Moderatör: Barack Obama ile birebir görüştünüz. Obama size ne sordu? Siz kendisine neler anlattınız?

Baybars Altuntaş: Obama ile görüşmemin sebebi Başbakanımızın mektubunu kendisine iletmekti. Mektupta gelecek zirvenin Türkiye'de yapılmasını arzuladığını bildiriyordu Başbakanımız. Kendisiyle bu konuda görüştük. Türk girişimciliğinin geldiği noktayı değerlendirdik. Nitekim sonraki zirve geçen yıl Türkiye'de yapıldı ve ABD Başkan Yardımcısı Joe Biden açılış için Türkiye'ye geldi.

Türkbaharı Moderatör: Yoğun bir işadamı olmanıza rağmen üniversitelerde ücretsiz konferanslar veriyorsunuz? Bunun nedeni nedir?

Baybars Altuntaş: Güzel soru. Şimdiye kadar 100 civarında üniversitede 50.000 civarında öğrenciye hitap ettim. Sanırım kendi çapımda bir rekor kırdım Türkiye'de. Ben üniversitede öğrenciyken kendi işimi özel ders ücretlerinden biriktirdiğim parayla kurmuş bir insanım. Sanırım bu durum beni bilinçaltından üniversitelerden gelen konferans davetlerine otomatik olarak kabul moduna itiyor. Açıkçası üniversitelerde konferansları vermeyi şimdiye kadar hiç talep etmedim, onlardan bana davet geldi. Bu yüzden neden beni davet ettiklerini de onlara sormak oldukça aydınlatıcı olur diye düşünüyorum.

Türkbaharı Moderatör: Klasik bir soru olacak belki ama sizce girişimci doğulur mu? Girişimci olunur mu?

Baybars Altuntaş: Bu da güzel soru. Yüce Allah, Kur'an'da Zufruf Suresi 32. Ayette diyor ki : ''Bir kısmınızı bir kısmınıza üstün yarattım ki diğerlerini tutup çalıştırsınlar''. Bu ayete göre, bazı insanlar girişimcilik becerileriyle beraber dünyaya geliyorlar. Ancak, diğerleri de bu beceri sahibi insanlardan bu işlerin sırlarını öğrenemeyecekler diye bir şey de yok. Bu yüzden, girişimci de doğulur, sonradan girişimci de olunur. Her ikisi de mümkün.

Türkbaharı Moderatör: Bir de kitabınız var "Otobüsten indim Bmw'ye Bindim".Bu kitapta neler anlattınız kısaca bahsedermisiniz?

Baybars Altuntaş: Bu kitapta, otobüsten inip BMW'ye heniz 22 yaşındayken nasıl bindiğimi anlattım. Ben Boğaziçi Üniversitesi'ni kazandığımda ortamda şuydu. Biri Mercedes'le geliyor, diğeri BMW ile geliyor, ötekisinin babasının şoförü okula bırakıyor, falan filan. Ben bu ortamda otobüs bileti parasının hesabını yaparken şunu söyleyebilirdim : BATSIN BU DÜNYA ! Ama demedim. Dedim ki : ÇALIŞ SENİN DE OLUR ! Biraz kamyon aforizması gibi oldu ama :) Neyse, çok değil, 2 - 3 yıl sonra Kuzey kampüsteki 2.erkek yurduna ben de şoförümle ve altımda sıfır kilometre BMW gidip gelmeye başladım. NE MUTLU BANA :))

Türkbaharı Moderatör: Ülkemizdeki gençlerin girişimcilik konusundaki bilgi ve motivasyonlarını yeterli buluyormusunuz?

Baybars Altuntaş: Girişimcilerimizin motivasyonu yüksek ( çünkü ceplerinde para yok - aynen benim işin başında olduğu gibi ). Ancak, bilgi düzeyleri düşük Gerçi ilk işimi kurarken bende de bilgi diye bir şey yoktu. Şimdi bakmayın öyle atıp tuttuğuma :) İlk çek karnesini alıp çek keserken bankanın müdürünü arayıp 'Tediye Tarihi' kısmına ne yazmam gerekiyor demiştim :) Bu soruyu sorarken Türkiye'de eğitim sektöründe yıllık 3 milyon dolar civarında reklam veren bir şirketin sahibi olarak bunu soruyordum. İşte, acı ama gerçek. Bu durumlara düşmemek için diyorum ki : EĞİTİM ŞART !

Türkbaharı Moderatör: Ülkemizde girişimcilere verilen devlet ve özel sektör desteklerini yeterli buluyormusunuz?
Baybars Altuntaş: Ülkemizde girişimcilere yapılan teşvikler, benim zamanımda olsaydı, ohooooo, ne olurdu neler :))  İşin esprisi bir yana, ben girişimcilerin teşvikle meşvikle başaracaklarına inanmıyorum. Ağzına kaşıkla mama vermek gibi görüyorum teşvik olayını. Ama bu benim kişisel fikrim. Başında olduğum kurumları bağlamaz. Girişimcinin finansal teşvikten çok, motivasyonel teşvike ihtiyacı var. Devlet bence girişimciler için gereğinden fazlasını yapmaya çalışıyor, bu da önemli bir detay.

Türkbaharı Moderatör: Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de girişimcilere ihtiyacımız var.Sizce bunun için neler yapılmalı?

Baybars Altuntaş: Dünyaya girişimciliğin en önemli unsurunu hediye eden toprakların mirasçılarıyız. Biliyorsunuzdur, PARA nerde icat edilmiş ? MANİSA'da. Hatta MONEY kelimesi MANİSA'dan geliyor olabilir. MONEY+SA  Bu yüzden, Türk girişimcilerinin dünya girişimcilerinden öğreneceği çok şeyler olmakla beraber, öğreteceği çok şeyler de var. Bu yüzden atasözleri sözlüğümüzden gelin bu akşam bir atasözümüzü tamamen silelim : Para elin kiridir ! atasözünü bugünden itibaren iptal edelim Böylelikle bu geceyi Türk Baharından Girişimciler Baharına çevirelim :)

Türkbaharı Moderatör: Siz Türkiye'nin genç nüfusu, büyüyen ekonomisiyle bölgemizde lider bölgesel bir ülke olabileceğiniz düşünüyormusunuz?

Baybars Altuntaş: Türkiye bölgesinde zaten lider bir ülke. Benim kitap Arnavutluk'ta önümüzdeki ay piyasaya çıkıyor. Arnavut girşimciler Türk girişimcilerden girişimciliği öğrenmeye çalışıyor. Geçen ay Bosna'da Ekonomi Forumu'nda yine en fazla kartviziti talep edilen konuşmacı bendim. Balkanlarda çok iyi bir altyapımız var. Balkanları unutmayalım.Bizler için çok önemli potansiyeller barındırıyor.

Türkbaharı Moderatör: Son olarak Platformu hakkındaki düşüncelerinizi alabilirmiyiz?

Baybars Altuntaş: #Türkbaharı platformu çok inovatif bir düşünce. İnsanların dikkatini çeken ve zaman içinde toplumsal bir sivil güç olacak gibi duruyor. Bu gücü Türkiye'nin pozitif geleceği için kullanacağından emin olduğum bir platform. Yoksa gecenin bu saatinde tek parmak klavyesoruları cevaplayacağım diye çırpınmazdım. Platforma emeği geçen herkesi kutluyorum.

Türkbaharı Moderatör:  Sorularımızı yanıtladığınız için teşekkür ederiz.

Baybars Altuntaş: Ben teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder