.

.

2 Eylül 2012 Pazar

Sosyal Medya Uzmanı Sn.Ercan Atay ile OtuzBeşinci Twit-Söyleşimiz Gerçekleşti





Türkbaharı Dünyanın ilk Online-Sosyal Thinktank Platformunda sizleri 31Ağustos2012  Saat:21.30'da Sosyal Medya Uzmanı Sn.Ercan Atay ile buluşturduk. Sn.Atay sosyal medyaya dair sorularımızı yanıtladı.





Türkbaharı Moderatör: Öncelikle davetimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Dilerseniz twit-söyleşimize başlayalım. Özel bir şirkette sosyal medya uzmanı olarak görev yapıyorsunuz.Bize biraz yaptığınız işten bahsedebilirmisiniz?

Ercan Atay: İlk önce böyle bir çevrimiçi dijital düşünce platformu fikrinizden dolayı sizleri tebrik ederim. Sosyal medyada bu şekil oluşumları görmek sevindirici. Devamı gelmesi dileği ile.. Özel bir şirkette sosyal medya uzmanı pozisyonunda çalışıyorum. Yaptığım işten önce neden bu pozisyon onu açıklayayım. Tweetlerimde sosyal medya uzmanına “SMU” şeklinde kısaltarak bahsedeceğim.Şirketlerin insanlara doğrudan ulaşmak için çeşitli yollar denerler. Bu yollar reklam, tanıtım, organizasyon gibi kanallar var. Günümüz çağının getirmiş olduğu dijital iletişim kanalları ile Web 2.0 teknolojisinin birleşmesine sosyal medya diyoruz. Bu kanalların hepsini profesyonel bir şekilde kullanıp, organize edenlere SMU diyoruz. Fakat ülkemizde bu yanlış biliniyor. SMU, sadece sosyal ağları (Facebook, Twitter) etkin kullanan fanboy olarak bilinmemeli. SMU ayrıca reklam ve pazarlamacıdır. SMU, şirketin reklam ve doğrudan medya iletişim giderlerini sosyal medya ile minimize ederek, aktif kitlelerle iletişime geçer. İletişim, sosyal ağlar, video kanalları, imleme, lokasyon, e-ticaret, forum, dijital reklam, blog, gibi sayısız kanallarla olur. Yaptığım iş kısaca insanlara daha kolay ulaşmaktır. Organize etmek, ölçülebilir çevrimiçi medya stratejileri oluşturmaktır. İnsanları çeşitli kampanyalar ile belirtilen ürünü masrafsız bir şekilde ölçmek ve analiz etmektir. Rapor sunmaktır.

Türkbaharı Moderatör: Sosyal medyayı önemli kılan özelliği nedir? Sizce şirketler neden sosyal medyada yer almalı?

Ercan Atay: Sosyal medyayı önemli kılan özellik dijital iletişimin son derece kolay ve hızlı olmasıdır. Hızlı erişimdir. Sosyal medyada yer almayan şirket daima 1-0 yenik başlar. Sürekli ivme gerilemesine neden olacaktır. Şirket pazarlama ve iletişim için harcadığı kaynaklar giderek artacaktır. Bu yüzden sosyal medya zorunludur. Sosyal medyada her alanlar insanlar tarafından sempati ile karşılanır. Çünkü insanlara en yakın kanal sosyal medyadır

Türkbaharı Moderatör: Sosyal medyanın bireysel kullanımına bakacak olursa dünyada kullanım olarak nasıl bir trend görülüyor?

Ercan Atay: Bireysel kullanım oranı giderek teknoloji ile artmaktadır. Örneğin kullanım oranları akıllı telefonlarla paralel artıyor. Bu giderek artacaktır. Taki teknoloji doygunluğuna ulaşılana kadar veya büyük bir felakete kadar. Bu ivme sürekli artar.

Türkbaharı Moderatör: Bireysel kullanımda Facebook ve Twitter ön planda görünüyor. Bu iki platformun geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Ercan Atay: İkisinin ortak noktası kullanım kolaylığı ve ağ genişliği. Gelecekleri ile ilgili şöyle bir yorumda bulunabilirim. Facebook’un bu gidişle geleceği maalesef parlak değil. Facebook 4 sene sonra sadece veritabanı olarak kullanılacaktır. Yani arama, araştırma, sorgulamak için ziyaret edilen 1 milyarlık veritabanı çöplüğü. Bu yüzden satın almalar arttı. Twitter ise Facebook’a göre bir nebze şanslı. Fakat şu anki durum iç açıcı değil. Böyle devam ederse geleceği parlak değil. Sebebi kişiselleştirmelerin çok az olması. Bilgi değil düşünce çöplüğüne dönüşüyor. Acilen çözüm bulunmalı. İnsanlara konu, yaş, şehir, gün, saat vs. gibi tweet filtreleme özellikleri getirmeleri gerekiyor. Ben futboldan bıktım. Ben kişiselleştirdiğim beyin takımlarının düşünce fırtınalarını analiz etmek, gündemi onlardan takip etmek istiyorum. Bu hakkım. Ayrıca Cemre beyin açmış olduğu branch gibi özelliklerde eklenirse tadından yenmez.

Türkbaharı Moderatör:Başkan Obama'nın sosyal medyayı çok etkin kullandığını biliyoruz.Sizce sosyalmedya siyasetçiler içinde bir fırsatmıdır?

Ercan Atay: Bu sadece gelişmiş ülkeler için geçerlidir. Sosyal medya insanlara onlardanmış gibi yakın olduklarını hissettirir. Şu anlık için bir sihirli değnek. İleride koşullar değişeceğinden artık zorunluluk haline dönüşecektir. Espirisi kalmayacaktır.

Türkbaharı Moderatör: Cumhurbaşkanımız Sn.Abdullah Gül de twitter'ı etkin kullananların başında geliyor.Sizce doğrudan bir iletişim tercihimidir bu?

Ercan Atay: Hayır. Çok yetersiz. Twitter duvar kirlenmesin diye yapılmıyor. Youtube Live öneriyorum. Bomba olacaktır. Köşkten Youtube Live ile ayda 2 kez sorular alınmalı. Cevaplanmalı. Tarafsız bir şekilde cevap vermeli. Şeffaf olmalı. Diğer ağlardan Tumblr, Google+ ‘ı öneririm. Kişisel kullanım için instragram da resimlerini paylaşsın

Türkbaharı Moderatör: Türkiye'de sosyal medyanın kullanımını diğer ülkelerle karşılaştırdığımızda nasıl bir tablo çıkıyor?

Ercan Atay: Sosyal medya kullanımı cep telefonunu seven ülke olduğumuzdan gayet iyi. Paralel ilerliyor. Paramız olmasın cebimiz olsun. Basit.

Türkbaharı Moderatör: Türkiye'nin genç ve yükselen eğitim düzeyini dikkate alırsak sosyal medyada ne gibi potansiyeller görünüyor?

Ercan Atay: Potansiyel oranı yüksek olmakla beraber, bu potansiyel yanıltabilir. Girişimciler çoğaldı. Her günde çoğalıyor.

Türkbaharı Moderatör: Son olarak Dünyanın ilk Online-Sosyal Thinktank Platformu hakkındaki düşüncelerinizi alabilirmiyiz?

Ercan Atay: SMU olduğumdan bu kanaldan cevap vereceğim. Web'de kesinlikle inovatif bir platforma geçiniz. Bir Wordpress’i öneriyorum. Yorum çok olmalı. Tüm sosyal medya kullanılmalı. Kurumsal kimlik çalışması yapmanız gerekiyor. Video’larda yapabilirsiniz. Youtube, Vimeo, Dailymotion gibi kanallara videolarınızı ve kendinizi tanıtan tanıtım filmi koyun.Tarafsız, şeffaf ve özeleştiriye açık olduğunuz takdirde ilerleme kaydedersiniz

Türkbaharı Moderatör: Sorularımızı yanıtladığınız için teşekkür ederiz.

Ercan Atay: Ben teşekkür ederim.Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder